9 Mart 2009 Pazartesi

Eğitim ve öğretimin farkı

Güncel Türkçe Sözlük'te, eğitim; "çocukların ve gençlerin toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine okul içinde veya dışında, doğrudan veya dolaylı yardım etme, terbiye" olarak tanımlanmış.
Öğretim ise; "belli bir amaca göre gereken bilgileri verme işi, tedris, tedrisat, talim, öğrenmeyi kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gereçleri sağlama ve kılavuzluk etme işi" şeklinde ifade edilmiş.
Dikkatinizi çekmek istediğim nokta şu; ilkinde kişilik geliştirme ve toplum yaşayışında yerlerini almaya yönelik eylemlerden bahsediliyor, oysaki ikincisinde bilgilendirmeden...
Aradaki dağlar kadar büyük farkı anladığımız gün, bu ülkede işler değişecek inancındayım...Şu an çevremizde bir sürü öğretimli insan var ancak kaçı gerçekten eğitimli merak ediyorum...Bu tesbitimi de destekleyen pek çok toplantıya katıldım.Üst düzey olmuş, ya da toplumda önemli yerlere gelmiş insanlara bir göz attığınızda ilk gözünüze çarpan da bu oluyor.Bakıyorsunuz bilgiler çok güncel,hatta bilmesi gerekenden fazlasını bilenler dolu ama kişilik gelişimine bakıldığında kocaman bir hayalkırıklığı yaşıyorsunuz...En basit görgü kurallarına uyulmayan, öğretimin ilk yıllarında öğretilen noktalama işaretlerine ve büyük-küçük harf kullanımına özen gösterilmeyen ortamlarda buluyorsunuz kendinizi...O zaman kendi kendinize diyorsunuz ki, bu ülke böylesi düşük bir seviyeyi haketmiyor, harekete geçmeliyim...Şahsen ben bu hislerle çıktım yola ve şansıma çok güzel ortamlarda bulunmaya başladım...Beni daha da motive edenler başta deniz yıldızlarım oldu...Onlara müteşekkirim ve yine söylüyorum, bu ülkenin insanları herşeyin en güzeline layık.
Ne mutlu Türk'üm diyene!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder